ההשפעה העולמית של סרטן: סטטיסטיקה ומגמות וקצת על רשלנות רפואית במחלת הסרטן

רשלנות רפואית במחלת הסרטן

לפעמים נדמה לנו כי רשלנות רפואית במחלת הסרטן הפכה להיות דבר שכיח. אך למעשה מה שהפך להיות שכיח זו מחלת הסרטן. כיום ישנן טכנולוגיות טובות, ואמצעים לזיהוי מוקדם. ואלו מצילים חיים. אך בין לבין, ישנם גם מקרי רשלנות המגיעים לפתחו של עו“ד אסף אודיז.

הפעם נדבר על מחלת הסרטן בהיבט העולמי.

סרטן הוא גורם מוות מוביל בעולם, ושכיחותו ושיעורי התמותה שלו גדלים במהירות ברחבי העולם. סרטן הפך לגורם המוות המוביל עקב ירידה ניכרת בשיעורי התמותה משבץ ומחלות לב כלילית ביחס לסרטן במדינות רבות.

השכיחות וההפצה של גורמי סיכון, גידול אוכלוסיה, הזדקנות והתפתחות סוציו-אקונומית הם הסיבות לגידול הסרטן. הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן הכינה הערכות לגבי נטל הסרטן העולמי במשך 30 השנים האחרונות וסין, בריטניה וארה”ב הן בין המדינות עם שיעורי ההיארעות הגבוהים ביותר. כלומר דווקא מדינות מפותחות ומתקדמות הן מדינות בהן ישנה שכיחות גבוהה של המחלה.

סרטן הוא הגורם הראשון או השני למוות לפני גיל 70 שנים ב-112 מתוך 183 מדינות, והוא נמצא במקום השלישי או הרביעי ב-23 מדינות נוספות. סרטן הערמונית, המעי הגס, השד הנשי וסרטן הריאות הם סוגי הסרטן השכיחים ביותר בעולם, כאשר סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר עם שכיחות של %17.9. מקרים רבים של רשלנות רפואית במחלת הסרטן יכולים להתרחש במחלות אלו. ושוב, זה רק בגלל שכיחותן.

לסרטן הריאות יש יותר מקרים חדשים מסרטן השד, אך התחזית לסרטן ריאות גרועה בהרבה. סרטן הקשור לזיהומים שכיחים יותר במדינות מתפתחות, כגון סרטן קיבה, כבד וצוואר הרחם, בעוד ששיעורי סרטן השד הנשי וסרטן הריאות גבוהים פי 2 עד 5 בהשוואה למדינות מתפתחות, עקב שונות במדינות מתפתחות. גורמי סיכון ושיטות אבחון.

לסיכום תמונת המצב, סרטן הוא גורם מוות מוביל בעולם במדינות בכל רמות ההכנסה, והנטל שלו צפוי לגדול ברחבי העולם עקב גידול האוכלוסייה והזדקנות.

עוד אסף אודיז

מהם סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בעולם?

סרטן השד, המעי הגס והריאות הם סוגי הסרטן המאובחנים השכיחים ביותר ברחבי העולם ומהווים למעלה מ-65% ממקרי הסרטן החדשים ומקרי המוות המאובחנים. סרטן השד הוא הסרטן המאובחן השכיח ביותר בקרב נשים ב-140 מתוך 184 מדינות ברחבי העולם ומהווה 25% ממקרי הסרטן ו-15% ממקרי המוות הקשורים לסרטן ברחבי העולם, מה שהופך אותו לגורם המוביל למוות מסרטן בקרב נשים.

סרטן הריאות הוא סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים ברחבי העולם, עם השיעורים הגבוהים ביותר שנצפו בצפון אמריקה ואירופה. זהו גם הגורם המוביל למוות מסרטן בגברים וסוג הסרטן המאובחן השכיח ביותר עבור שני המינים גם יחד.
סרטן צוואר הרחם הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים ב-39 מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית וממוקם במקום הרביעי הן בשכיחות ותמותה בקרב נשים. יתר על כן, סרטן השד וצוואר הרחם הם הגורמים המובילים למוות מסרטן במדינות רבות. סרטן המעי הגס הוא סרטן מאובחן נפוץ בשני המינים. אך הוא מוחלף בסרטן צוואר הרחם כסרטן השלישי בשכיחותו במדינות פחות מפותחות.

בכל מקרה שבו ישנו חשש לרשלנות רפואית במחלת הסרטן, פנו לייעוץ משפטי.

רשלנות רפואית במחלת הסרטן

רשלנות רפואית במחלת הסרטן

סוגים אחרים של סרטן מאובחנים בדרך כלל במדינות מסוימות, כגון סרטן ריאות בסין ובצפון קוריאה, סרטן הכבד במונגוליה ולאוס וסרטן בלוטת התריס בדרום קוריאה. הפרופיל של סוגי הסרטן השכיחים ביותר אצל נשים הוא דיכוטומי, כאשר סרטן השד הוא הנפוץ ביותר ברוב המדינות. בינתיים, סרטן הריאות הוא הגורם המוביל למוות מסרטן ב-28 מדינות, בעוד סרטן צוואר הרחם הוא הסרטן המאובחן השכיח ביותר בשאר המדינות. השכיחות של סרטן ריאות נמוכה יותר בנשים מגברים, כאשר השיעורים הגבוהים ביותר נצפו בצפון אמריקה ובצפון אירופה. השונות בשכיחות הסרטן במקומות שונים בעולם, ההשפעה של מתקנים רפואיים זמינים וגורמים סוציו-אקונומיים אחרים משפיעים באופן משמעותי על ניהול נכון של מחלה זו

רשלנות רפואית במחלת הסרטן יכולה להתרחש בשלב האבחון, אך גם בכל אחד משלבי האבחון. אם ישנו חשש, פנו אל עו“ד אסף אודיז.

קידום אתרים לעורכי דין

 

מחפשים ההשפעה העולמית של סרטן: סטטיסטיקה ומגמות וקצת על רשלנות רפואית במחלת הסרטן?

Scroll to Top
גלילה למעלה
אנחנו כאן כדי לתת לך את הטוב ביותר!

בהנהלת מקדם אתרים אברהם רגבסקי
Avinu.co.il

קידום אתרים לעורכי דין